DIQQ

Recruitmentbureau uit de kinderschoenen met complete rebranding

Strategie

Branding

Webdesign

Social media

Soms ontgroei je je identiteit, zoals DIQQ overkwam. In korte tijd ging het bedrijf van eenmanszaak naar een team van minstens 20 man. Het IT-consultancybureau had daarom behoefte aan een rebranding van het merk. Weg met het snelle recruiter-imago en meer focus op langdurige relaties tussen klant en kandidaat. Het belangrijkste om rekening mee te houden tijdens de rebranding was de drijvende kracht achter het bureau: het team. Want zonder team, geen groei.

Stigma doorbreken met strak design

De IT-recruitmentsector is vaak berucht om twee dingen: de moordende concurrentie en de slechte reputatie van de recruiters bij IT-professionals (hun doelgroep). Het was daarom niet alleen belangrijk om de positie van het bedrijf in de markt te versterken, maar ook om de USP’s van DIQQ beter zichtbaar te maken voor hun kandidaten. Om dit te realiseren hebben we het merk een nieuw brand design gegeven en deze doorgevoerd op een gloednieuwe website. Tot slot is er een passende marketing- en contentstrategie ontwikkeld, zodat het bureau nu en in de toekomst resultaat kan blijven boeken.

In alle keuzes stonden de kernwaarden van het bureau centraal: transparant, persoonlijk en effectief. Deze komen tot uiting in het volwassen nieuwe design, het geanimeerde logo, de verbeterde user-experience en user-interfase en de bijpassende marketing- en contentstrategie.

DIQQ in beeld

Tijd om het nieuwe DIQQ met de rest van de wereld te delen. We maakten hiervoor een bedrijfsvideo waarbij we het anders wilden doen dan normaal. Daarom stond niet het bureau zelf centraal, maar het gevoel, de identiteit en de kernwaarden erachter. Er zijn geen werksferen te zien, het kantoor en de collega’s komen niet in beeld. Want bedrijven bestaan niet uit steen en papier, het zijn de mensen die ertoe doen. Verschillende soorten ambacht en het belang van samenwerken tussen en binnen branches bouwt op naar het vinden van de perfecte match. Hetgeen waar recruiters van DIQQ dagelijks mee bezig zijn. De beelden zijn geschoten in Amsterdam, waar het hoofdkantoor van DIQQ zich bevindt.

Zien en gezien worden

De bedrijfsvideo was onderdeel van de strategie om meer zichtbaarheid en awareness te genereren. Het schrijven en ontwerpen van brochures die gericht waren op klanten en kandidaten van DIQQ, droegen hier ook aan bij.

Ook de socialkanalen hebben we niet overgeslagen: we werkten hiervoor een strategie uit en ontwikkelden creatieve designs. Herkenbare designelementen kwamen terug in de socialposts en we schreven content waar de doelgroep ook echt geïnteresseerd in was. Dit zorgde voor een verdubbeling van het aantal volgers en een verhoging van de online zichtbaarheid.

Langdurig succes

DIQQ op de kaart zetten, in het landschap tussen andere bureaus, maar ook bij klanten en kandidaten. Je kunt wel zeggen dat dat een uitdaging was. Een compleet nieuwe branding, een andere look en feel en een website waar beide doelgroepen op kunnen vinden wat ze zoeken. Met als kers op de taart: een succesvolle campagne met authentieke bedrijfsvideo.

De beste resultaten zijn het gevolg van langetermijnstrategieën en -relaties. Daarom spreken we DIQQ maandelijks om nieuwe doelen te blijven halen.

Bekijk diqq.com

Van één persoon naar 20 medewerkers

Het begon allemaal in 2017, toen Michiel de Graaf zijn eigen IT-recruitmentbureau DIQQ startte. De visie was duidelijk: IT-recruitment moest doeltreffender, transparanter en innovatiever worden. De focus moest niet uitsluitend op kortetermijnresultaten komen te liggen, maar met name op langetermijnrelaties die leiden tot tevreden klanten en kandidaten.

20

Clients

20

Clients

20

Clients

20

Clients