
Gloednieuwe website voor salesstart-up
Branding
Webdesign
Development
Social media
Hoe val je op bij potentiële opdrachtgevers, kandidaten en collega’s? En hoe versterk je na de eerste 5 jaar jouw marktpositie? Met deze vragen zijn wij voor McFly & Brown aan de slag gegaan. Het resultaat? McFly & Brown is weer terug in de toekomst met een nieuwe website, inclusief ATS integratie, en een complete rebranding met een nieuw brandbook. Professioneel, functioneel en gebruiksvriendelijk, ofwel, een resultaat om trots op te zijn.
Bij Juno1 beginnen wij altijd bij het begin het merk. Niet alleen willen wij weten wat onze klanten écht willen, maar ook hoe zij zijn begonnen. Bij McFly & Brown hebben we ons eerst verdiept in het verleden; hoe en waarom zijn jullie ontstaan? Hoe zijn jullie als bedrijf gepositioneerd in de huidige markt? En wat zijn jullie doelen voor de komende 5 jaar? Met deze informatie hebben wij de marktpositionering van het tech-recruitment bedrijf (her)bepaald en de belangrijkste doelgroepen verder uitgewerkt. Gebaseerd op de resultaten van ons onderzoek konden we toen verder met de eerste stappen; de rebranding en een fris nieuw design.
Net zoals McFly & Brown zelf hebben gedaan bij het bepalen van hun bedrijfsnaam, hebben ook wij de knipoog naar de beroemde filmreeks in de rebranding doorgevoerd. Het nieuwe logo is dan ook geïnspireerd door de technologie waardoor de filmhelden door de tijd konden reizen; de flux capacitor, maar dan wél in een modern en innovatief jasje gestoken, zodat het perfect aansluit op de innovatieve visie van McFly & Brown.
Ondanks dat McFly & Brown slechts vijf jaar bestaat, staan ze nu al bekend om hun professionele werkwijze en betrouwbare methodes. Om dit doortevertalen naar de visuele uitdraging van hun merk hebben wij dan ook gekozen voor een design dat de identiteit van McFly & Brown uitbalanceert, een combinatie tussen corporate en speels, betrouwbaar en innovatief.
Een van de belangrijkste doelen voor de nieuwe website van McFly & Brown was om de website gebruiksvriendelijker te maken voor een van de belangrijkste doelgroepen: de potentiële kandidaten. Om ervoor te zorgen dat hun gebruikerservaring werd geoptimaliseerd was de grootste uitdaging voor onze developers om het ATS systeem “Bullhorn” te integreren in de vernieuwde website.
Via deze integratie kunnen de kandidaten van McFly & Brown de openstaande vacatures direct bekijken, zonder de webomgeving te verlaten. Dit is niet alleen SEO-technisch optimaal, maar ook zo gebruiksvriendelijk.
Bij een rebranding en een nieuwe website, past ook een nieuwe contentstrategie. Zowel tekstueel als visueel was de informatie van McFly & Brown verouderd. Door in gesprek te gaan met de klant hebben wij het verhaal van McFly & Brown herschreven, vertaald en opnieuw in beeld gebracht. Hierbij hebben wij niet alleen meer informatie voor zowel klant als kandidaat opgeleverd, maar ook de missie, visie en de bedrijfscultuur in beeld gebracht.
Door te focussen op het nieuwe brandbook en de kernwaarden van McFly & Brown hebben wij zowel qua fotografie als tekstuele content de professionaliteit, betrouwbaarheid, maar ook zeker het jonge en innovatieve karakter van McFly & Brown op de kaart gezet.
Het begon allemaal in 2017, toen Michiel de Graaf zijn eigen IT-recruitmentbureau DIQQ startte. De visie was duidelijk: IT-recruitment moest doeltreffender, transparanter en innovatiever worden. De focus moest niet uitsluitend op kortetermijnresultaten komen te liggen, maar met name op langetermijnrelaties die leiden tot tevreden klanten en kandidaten.
20
Clients
20
Clients
20
Clients
20
Clients
Gloednieuwe website voor salesstart-up