
Een complete rebranding
Branding
Design
Marketing
Copywriting
Zelf weten dat je ergens verstand van hebt is één ding, maar een ander ervan overtuigen is een tweede. Dat was dan ook het doel van de nieuwe website voor Proteqt. Het bedrijf kon zich niet meer herkennen in het imago, dus besloot het de boel om te gooien voor een frisse start: een rebranding.
Transparant, effectief en een sterke in-house ervaring: dat moest gevangen worden in een sterke branding. Dat Proteqt een betrouwbare en eerlijke IT-partner is, daar ging het om. We hebben daarom hard aan de branding gesleuteld om ervoor te zorgen dat deze overtuiging ook bij de doelgroep bekend was: young professionals van 25 tot 45 jaar.
Een nieuwe positionering, vraagt om een nieuw webdesign. Een design dat niet alleen grote klanten aanspreekt, maar er ook voor de kleinere is. Zoetsappige kleuren gingen daarom al gauw de deur uit en toeters en bellen volgden erna. Duidelijkheid creëren was het voornaamste doel: dit is Proteqt, zonder twijfel. Geen ingewikkelde routing, maar een strakke en professionele uitstraling waarbij je direct vindt wat je zoekt en weet wat je van de specialisten kunt verwachten.
Cyber security, data en cloud, dat is waar Proteqt goed in is, dus dat hoeft niet onder stoelen of banken geschoven te worden. In de nieuwe online herpositionering hebben we hier dan ook de focus op gelegd en hebben we in korte tijd de krachten gebundeld om Proteqt samen op de kaart te zetten.
De copy is in lijn gebracht met de fotografie en het design met de merkidentiteit, zodat de hele website één stijl heeft. Er is gekozen voor duidelijke communicatie met een heldere visuals. Minimalistisch, zonder af te leiden van het doel. Belangrijke content was ook de vacaturepagina, omdat Proteqt altijd extra handen kan gebruiken. Daarom heeft dit in het design een prominente plek gekregen, zodat potentiële kandidaten er niet omheen kunnen.
Het begon allemaal in 2017, toen Michiel de Graaf zijn eigen IT-recruitmentbureau DIQQ startte. De visie was duidelijk: IT-recruitment moest doeltreffender, transparanter en innovatiever worden. De focus moest niet uitsluitend op kortetermijnresultaten komen te liggen, maar met name op langetermijnrelaties die leiden tot tevreden klanten en kandidaten.
20
Clients
20
Clients
20
Clients
20
Clients
Een complete rebranding