Vaqancies

Een creatieve basis voor HR-solutionsbureau

Strategie

Branding

UX Design

Social media

Bij Vaqancies was er genoeg ruimte voor bijsturing van hun missie, visie en dienstenaanbod. Hoe bereik je je doelgroep op de beste manier en hoe zorg je ervoor dat de look en feel van je bedrijf bij je past? Op deze vragen zocht de HR-solutionsstart-up antwoorden, dus gingen we aan de slag. Ons team hielp bij de rebranding en herpositionering, creëerde nieuwe designs en ontwikkelde een creatieve socialmedia- en contentstrategie.

Een nieuw vertrekpunt

Je plekje veroveren in een nieuwe markt, is een bekende uitdaging voor start-ups. De pandemie gaf gedwongen tijd om hier nog eens goed over na te denken. Samen met Vaqancies zijn we daarom teruggeschoven aan de tekentafel. Paste de huidige identiteit nog bij het bedrijf? Sloten de kernwaarden nog wel aan op de nieuwe missie en visie?

We deden uitgebreid marktonderzoek, ontwierpen inspirerende buyer personas en werkten aan het design en de marketing- en contentstrategie. Zo zorgden we er samen voor dat de communicatie vanuit Vaqancies aansloot bij de nieuwe identiteit van het bedrijf.

Visualisatie van ideeën

Door brainstormsessies met de belangrijkste betrokkenen is het gelukt om de nieuwe visie in woord en beeld te vertalen. De visualisatie hiervan was dan ook het belangrijkste onderdeel van de nieuwe strategie. Laten zien wat Vaqancies in huis heeft en haalt, daar ging het om.

Software en systemen

Hoe ontwerp je een Applicant Tracking System? En hoe zorg je ervoor dat de software zo gebruiksvriendelijk mogelijk is én er ook nog eens goed uitziet? Door vroeg in het proces research te doen naar de doelgroep, konden onze UX-designers al gauw aan de slag met het antwoord op deze vragen. Met de implementatie van de software is het niet alleen makkelijk voor klanten van Vaqancies om door de website te navigeren, het ziet er ook nog eens gelikt uit.

Een plek waar kandidaten gemakkelijk hun sollicitatie konden indienen en een plek voor bedrijven om hun merk te vertegenwoordigen; daarvoor bouwden we de branded werken-bijpagina’s. De designs van deze pagina’s beheert ons team, zodat we altijd een handje kunnen helpen.

Content is king

Je kunt een sterk merk zien als de fundering van een huis. Het design is dan het raamwerk en de content de inrichting. Sterke content helpt je aan een betere SEO-score, waardoor je een breder publiek kunt aanspreken. Voor Vaqancies schreven we de content van de website, blogs en het e-book. Natuurlijk fully SEO-proof.  

De onderwerpen van de blogs gingen onder andere over recruitment, marketing en humanresourcemanagement. Onze copywriters verdiepten zich eerst in de materie. Ze gingen in gesprek met mensen uit het vakgebied en klommen pas in de pen zodra ze het gevoel hadden genoeg informatie te hebben. Op dezelfde manier hebben we kunnen helpen met het schrijven van de verschillende blogs en een e-book, waar we ook het design voor ontwierpen.

Lees meer over Vaqancies

Van één persoon naar 20 medewerkers

Het begon allemaal in 2017, toen Michiel de Graaf zijn eigen IT-recruitmentbureau DIQQ startte. De visie was duidelijk: IT-recruitment moest doeltreffender, transparanter en innovatiever worden. De focus moest niet uitsluitend op kortetermijnresultaten komen te liggen, maar met name op langetermijnrelaties die leiden tot tevreden klanten en kandidaten.

20

Clients

20

Clients

20

Clients

20

Clients